Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Lagersaldo

Reservation pga felaktigt lagersaldo. Då vi har två olika system för butik och webbshop kan ibland fel i lagersaldo uppstå. Vi försöker ersätta i samråd med kund om det du bokat inte finns på plats när du anländer, alternativt gör en återbetalning

 

Frakter och fraktkostnad

Frakten räknas ut automatiskt och hamnar per automatik på det billigaste alternativet. Frakten sker genom paketleverans från t.ex DHL, Postnord eller Schenker. Paketet hämtas på närmsta ”checkpoint” efter mottagen sms-avisering och ombesörjs av köparen. Små föremål och presentkort skickas om det kan med posten. Färskvaror såsom Fredagsmys och skaldjursfat körs ut av BEST transport som nås på 018-133040 – se vidare under leveranser.

Ångerrätt

Produkter som inte är kylvaror Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den

Du har inte ångerrätt om: Produkten har använts, ändrats på eller förseglingar brutits

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Produkter som är kylvaror Produkter som är kylvaror har ingen ångerrätt men reklamationsrätt. Kontakta oss omedelbart via mail info@feskarn.nu med din reklamation och stoppa in rester i frysen. Förbokade varor Varor som förbokas men inte betalas vid bokningstillfället återgår till säljbara efter fem (3) arbetsdagar. Biljetter till event Distansavtalslagens regler och ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Betald och levererad biljett räknas som förbrukad biljett. Köpt biljett återköps EJ.

Privatpolicy

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Leveranser

Produkter som ej är kylvaror Produkter som finns i lager lämnar oss inom 3-7 arbetsdagar efter mottagen order. Produkter som ej finns i lager eller för tillfället är slut skickas när den åter inkommit i sortimentet (kund kontaktas via mail om information). Se även avsnittet frakter och fraktkostnad.

Produkter som är kylvaror (Hemleverans) Färskvaror levereras enligt överenskommelse med av Feskarn anlitat bolag eller med Feskarns bilar. Varorna levereras enligt överenskommelse med kund i beställningen. Hemleverans CoronaEdition (from 17 mars)  tills annat anges. – Under denna period Har Feskarn själva hand om hemleveranserna. Vi levererar med ett fraktfönster 10-19. Vardagar förutom fredag har vi större möjlighet att anpassa oss efter Era önskemål. På fredagen kör vi enligt vår ruttplanerare för att minska påverkan på miljön genom att köra i sträckor i onödan. Kan vi så anpassar vi såklart efter önskemål men lovar inget. Är du inte hemma eller svarar inte i telefon vid leverans tar vi med varorna till Saluhallen där du då kan hämta dem. Leveransavgiften är då förverkad då vi varit på plats och försökt leverera.  Hämtar du inte dina varor inom två dagar är även dessa förverkade då det är färskvaror.

Ej uthämtade paket / Ej levereringsbara paket

Produkter som ej är kylvaror Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift

Produkter som är kylvaror Är kunden inte hemma vid avtalat tillfälle returneras varorna till Feskarn i Saluhallen. Och vi Förbehåller oss rätten att behålla inbetalade summor för varan.

Skaldjurslådor

Tänk på att de flesta färska skaldjuren finns i lager först från onsdagar, om vi inte har det färska skaldjuret i lager ersätter vi med upptinat av bra kvalitet. Feskarn reserverar sig för eventuella modifikationer i lådorna pga råvarutillgång. Vi försäkrar dock att fatet alltid håller mängd och kvalitet motsvarande pris.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.